Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2007 00:30 - За Фадо (без друга музика)
Автор: konxompax Категория: Музика   
Прочетен: 2763 Коментари: 10 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Когато бях малък, често ми се случваше да слушам музика, която ме омагьосваше. Не мога да го обясня много добре, но просто слушах с полуотворена уста и попивах всичко, като се съсредоточавах върху някой от инструментите, слушах предимно него, а останалите стояха като фон. И така ги редувах.

Тази вечер ми се случи нещо, което не бях изпитвал от много дълго време - концерт, на който през цялото време втрещено зяпах към сцената, без да мога да помръдна. Концерт, на който всяка нота си беше на мястото, без да бъде натрапчива, да дразни слуха или да натоварва. И за първи път от много време аз забравих да мисля за всичко останало...

Един Глас обиколи залата, натисна слуха на публиката към земята и го накара да моли за още. И докато слухът беше твърде зает да слуша (и да се моли), ръцете изпитваха приятната подпухнала болка от непрекъснатото ръкопляскане, очите се радваха на всичко, което виждаха, а душата се опитваше да кацне отново на земята. Безуспешно.

Аз съм от хората, които хвалят много трудно. Но фадото на Дулсе Понтеш не е само музика. То е особен разговор на португалски с публиката, която въпреки че не говори езика, разбира много добре какво й казват.

Тази музика връща спомените (както вече май беше казано). Запраща изминалия ден в прашасалия ъгъл на забравата, удря звучен шамар по бузата на вниманието, а след това просто присъства наоколо.

Навсякъде.
И нищо друго. Тя е напълно достатъчна.

Тази музика танцува сама, като много добре знае, че всички я гледат. Плаче така, че устата на хората, които я слушат, пресъхва, но не от състрадание, а защото всичко мокро отива към очите. Вдъхновява така, че принуждава ръцете сами да се удрят в отчаяно преследване на нейния ритъм. И се чувства страшно развеселена от това. Отначало боли.

А след това ускорява ход, предизвиквайки оживление по редовете, прави кратка пауза и внезапно избълва рояк от думи и ноти, които действат като заповед на ставите да изправят слушащите, да ги накарат да забравят обхваналата ги досега носталгия и да подскачат.

Тази музика има сърце. И го раздава. Сами виждате...


Малко преди края представи музикантите. Един по един, за да изрази напълно заслуженото уважение, но и да покаже, че виртуозен оркестър може да бъде съставен само от виртуозни изпълнители. И това беше тяхната кратка, но велика слава. И онова чЕло (къде са ми ударенията - може би слушат и те)...

Днешният концерт е последен за тази година. За да остави възможно най-пъстрия спомен за дай-добрия концерт в зала, на който съм бил...



Тагове:   музика,


Гласувай:
0



1. djindjifil - Невероятно добре казано!
12.07.2007 00:42
На мен просто не ми достигнаха думи и затова не се опитах да го опиша подробно.
Прекрасен концерт беше!
цитирай
2. gioia - :)
12.07.2007 01:19
Да, беше чудесно!
цитирай
3. viovioi - ))
12.07.2007 08:54
Прекрасна музика.Да това са португалски песни по популярни във Франция отколкото в Португалия.Песни на португалци живеещи на спорна територия.Има много мъка,тъга,любов в тази музика.Нещо като нашта македонска музика.Поздрави за поста.Харесвам тази музика.Дай клип))))
цитирай
4. анонимен - Още нямам думи, но и за мен ще е пос...
12.07.2007 08:55
Още нямам думи,но и за мен ще е последният концерт за тази година...беше красиво!
Очаквах,че ще ми повлияе,но не бях подготвена за силата!
цитирай
5. анонимен - наистина беше невероятно
12.07.2007 09:05
Вчера и аз бях на концерта. Очаквах да бъде хубаво, но всъщност беше много повече от невероятно. Нямам думи с които да изразя насладата и възхищението си. От първата до последната минута тя просто ни омагьосваше с гласа и движенията си. Благодаря и на теб. Изразил си по прекрасен начин това, което всички чувстваха.
цитирай
6. анонимен - наистина беше невероятно
12.07.2007 09:05
Вчера и аз бях на концерта. Очаквах да бъде хубаво, но всъщност беше много повече от невероятно. Нямам думи с които да изразя насладата и възхищението си. От първата до последната минута тя просто ни омагьосваше с гласа и движенията си. Благодаря и на теб. Изразил си по прекрасен начин това, което всички чувстваха.
цитирай
7. анонимен - наистина беше невероятно
12.07.2007 09:05
Вчера и аз бях на концерта. Очаквах да бъде хубаво, но всъщност беше много повече от невероятно. Нямам думи с които да изразя насладата и възхищението си. От първата до последната минута тя просто ни омагьосваше с гласа и движенията си. Благодаря и на теб. Изразил си по прекрасен начин това, което всички чувстваха.
цитирай
8. анонимен - потресаващо изживяване и за мен :-)
12.07.2007 09:30
потресаващо изживяване и за мен :-)
цитирай
9. анонимен - потресаващо изживяване и за мен :-)
12.07.2007 09:30
потресаващо изживяване и за мен :-)
цитирай
10. felixkotkov - Концертът наистина беше на ниво
18.07.2007 12:48
Жалко че мацката се мрази с другата лична моя икона на съвременното фадо - ако бяха обединили усилия за няколко дуетчета щяха да надминат дори великата Амалия... Но както и да е - на мен ми влезе малко прекалено мажорно. Но в началото се разплаках и така омазах положението че просто се молех малко почивка да даде мацката...
Фадото просто е най-добрата музика. За мен специално премианването от един ритъм в други и традиционните преходи мажор-минор, както и синкопите в пеенето просто все едно ме хващат за гърлото и ме душат до онзи момент, в който като истински музикален и емоционален мазохист достигна до пълния и съвършен оргазъм...
Брей това изказване ще го включа в статията за Дулсе... :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: konxompax
Категория: Други
Прочетен: 197069
Постинги: 66
Коментари: 176
Гласове: 652
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол