Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2007 21:41 - За новите искания на бакшишите
Автор: konxompax Категория: Други   
Прочетен: 7964 Коментари: 34 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Столичните бакшиши отново се размърдаха и поискаха 150% увеличение на тарифите за превоз. 

Ще направя една кратка сметка - досега пътуване от центъра до надежда на компаниите, които предпочитам ("За едно Евро" и "Йелоу") ми излизаше около 4-5 лева. Ако поскъпването стане факт, се очаква да плащам около 10-12 лева.

Няма да стане.

Преди да бъда склонен да плащам по-високи от сегашните суми, които са си буквален пладнешки обир, бих призовал всички пътници да поставим общи условия за ползване пред фирмите и шофьорите. Иначе ще си купя велосипед и с риск да ме премажат на някой светофар ще си го карам вместо да плащам на такси:

1. Искам шофьорите да са облечени прилично и чисто. Костюмът не е задължителен, но миризмата на прокиснало, разголеният тумбак и леко влажният и кървясал поглед на аутсайдер-дегенерат не са ми сред любимите гледки рано сутрин или по кое да е друго време на деня.

2. Искам шофьорите да са учтиви и да ме откарат там, където поискам, безотносително на това колко е далеч. А не да се чувствам като последен идиот и да трябва да им се моля и пазаря, та белким се смилят над мене и ме откарат някъде, при това с убеждението, че ми правят ОГРОМНА услуга. Едно елементарно "Добър ден", две-три други любезни думички и усмивка са почти достатъчни.

3. Искам да не говорят с мен по време на пътуването, освен ако аз самият не желая. Понякога се чувствам изморен, не искам да обелвам и дума, а някой върло досаден чичка решава, че точно аз съм този, на който иска да си обясни теорията, че всички са педерасти и евалата на бат" Бойко и как нямал пари да се усмихне, ама любовницата го врънкала да й купи джиесем, а жената опищяла орталъка за ремонта на кухнята и как един тарикат с беемвенце петичка му се изрепчил и нашият го напцувал и оня се скрил, щото смее ли да се закача, той такива колко добре ги знае не е истина, щото едно време и той бил с такива "пирати" по к**ви и как имал проблеми с колата и т.н.

4. Искам да не си подмятат мръсни шегички с колегата по радиото, както и да не се задяват с диспечерката, докато ме возят, да не ръсят простотии и да ме гледат очаквателно колко ще изликувам на гениалната им мисъл, да не пушат в колата, без да ме питат дали ми е удобно, да не надуват Цеца или друга поп-фолк певачка, заварена в отчаян напън да произлезе правилен тон от нея, а да ме попитат дали не искам да сменят музиката. И като им кажа, че искам, да го правят.
 
5. Искам да поддържат колата си чиста и изправна, а не да влизам в миризлива кочина, която се разпада, като затворя вратата или оставя петна по якето ми. Искам колите им да минават задължителен преглед поне веднъж месечно, за да съм сигурен, че няма да ме претрепят, както за малко не стана на Първа работническа преди половин година.

6. Искам да спазват правилата на движение, дори и това да ми струва малко повече пари. И да не обсъждат "селяните, дето са с пуевенска регистрация, дошли за малко в София и излъскали колата, а не знаят как да карат, д**а сляните мръсни, тяхната мамица нещас"на".

Истинската причина за исканията на таксиметраджиите не е, че има инфлация (тя всъщност не е ЧАК толкова висока, че да вдигат цените със 150%). Не е и поскъпването на бензина, както казаха някои (те почти всички карат на метан). Не е и във високите лизингови вноски (поне така си мисля, тук може и да не съм прав - надали вноските са им по-високи от тези на лизинга при един нормален човек, а щом като са се хванали да въртят геврека по нощите, явно разчитат на доста по-високо заплащане от средното).

Една от основните причини, според мен, е в трафикът в София. Той стана страхотно забатачен, колите киснат по задръствания с часове, цената за минута престой не е особено висока, а бакшишите не печелят от това, че стоят по задръстванията, защото за тях е по-изгодно бързо да "извозят" клиента, а след това да прилапат друг. Но страхотният трафик им пречи да изпълняват навреме адресите, клиентите се отказват и по този начин се получава един омагьосан кръг, от което логично потърпевшите са както пътниците, така и такситата. И докато не пуснат метрото с новите спирки няма големи шансове нещата да се оправят поне с една идея. И бакшишите ще продължават да искат увеличение на цените, а хората ще продължават да се оплакват.

Има една единствена такси компания в София, която има кодекс на клиента. Шофьорите й (е, в повечето случаи) не приличат на криминално проявени и се опитват да са поне малко над нивото на останалите. Но има още много да се работи по въпроса.

Поне докато бакшишите не разберат, че хората имат силата да им докажат, че могат да се справят и без тях. И докато самите клиенти не си повярват, че могат да го направят. Как ли? Ами най-грубият начин е, като не се качват три дни на такси. Имаше такива акции преди, при една по-обширна кампания може би ще бъдат още по-успешни.

А и трафикът, до голяма степен генериран от такситата, ще намалее... 



Тагове:   новите,


Гласувай:
0



1. izkustvo - цените не се ли определят от пазара, ...
20.09.2007 21:43
цените не се ли определят от пазара,
как така някой ще стачкува за да си вдигне цените?

Или нещо не разбирам....
цитирай
2. konxompax - Те не стачкуват
20.09.2007 21:50
, а просто вдигат цените. Поне искат да го направят...
А и на бг пазара цените в някои сектори съвсем не се определят от пазара, за съжаление...
цитирай
3. анонимен - Бети
20.09.2007 22:17
Напълно съм съгласна с автора на статията. Няма реално основание да искат повече пари при положение, че в повечето случай обслужването е под всякаква критика, ако разбира се си за място на достатъчно дълго разстояние (според тях) иначе - неможе! Съгласна съм с всяка една критика отправена от автора към таксиметровите шофьори, но искам да добава и още една - да престанат се заглеждат(когато си младо и симпатично момиче често се случва) и да точат демонстративно лиги един вид "леле какъв съм велик и какво ще ти се случи", защото всяко уважаващо се момиче не би се хванало с някой който е такъв типаж като тях!
цитирай
4. анонимен - Как може да спреш такси
20.09.2007 22:55
и

1-во: да попиташ може ли да се качиш;

2-ро: след като кажеш закъде си, отговорът отсреща да е: Еми не, не ми е удобно.

От няколко месеца съм намалила доста употребата на таксита - само вечер след бар или дискотека, или много рано сутрин, когато закъснявам за първа смяна на работа. Четири кинта до работа се търпи, 5-6 от Студентски до нас - също, от центъра пък направо е удоволствие да дам 2 -максимум 3 лв.

Но по 10 - 15 няма да им дам. Нека увеличават, така ще ми помогнат да стана по-организирана или поне най-сетне да тръгна на шофьорски ...
цитирай
5. kostadin - Ще си вдигнат цените Правителст...
20.09.2007 23:31
Ще си вдигнат цените Правителството ,както се вижда навсякъде толерира този процес .
Скоро ще отслужват молебени за "Боже правителството пази!"
цитирай
6. artanis - по принцип
20.09.2007 23:42
съм на страната на такситата. Или поне бях миналата година, защото имаше шанс да свалят правителството. Тези, които ме карат на време са пичове. Но другите, които само мрънкат как тарифите им били ниски трябва да осъзнаят, че не живеят в СССР.

Днес си говорих с един такъв. Ми да си вдига цените щом иска. Ама то шефовете не давали. Ами някой да го е вързал за шефовете. Да си кара като частно такси. И какво ми мрънка точно на мен. Щом ме е качил, да кара, иначе има и други таксита, не е само той.

лека:
цитирай
7. анонимен - Цените се вдигат
20.09.2007 23:54
Нормално е да вдигнат цените при лизинг 1500лв.
на месец . На когото не му е по джоба да не се вози
с такси , има и градски транспорт.
цитирай
8. анонимен - Братле! С мойта колица (ти я знаеш, ...
21.09.2007 00:02
Братле! С мойта колица (ти я знаеш, оная червеничката), стигам до Стара Загора за 20-25 кинта - изпробвано. А дотам са 250 км. Какво! Тия с такситата или много не са в час, или някой друг си плете кошницата, или вече са свикнали като се съберат пред Парламента, да получават исканото. Много ЯСНО, че няма да стане? Литър газ е лев, бензин - два или там някъде. С литър газ/бензин се изминават _поне_ 80 километра. Ако си с нова кола - доста повече (напр. Тойота Айго, но айде, тя е мъничка). Пазарна икономика?! Абе нещо не е в ред тука, казвам ти! Няма начин при тия цени да не стане масово фалирне на жълтите (говоря в професионално, а не в етническ отношение), и те мнооого добре го знаят. Какво! Някой ПАК плете далавери, козина по човката, жалко, че съм прекалено просотват да разбера какво става, и че политиците са прекалено корумпирани и/или просто тъпи, за да реагират адекватно.
цитирай
9. extremyst - и още една точка
21.09.2007 00:05
да слизат и да помагат да се качват бременни и инвалиди!Това го видях в чужбина.Там такситата са със висока (за тамошните стандарти)цена,но са с перфектно обслужване и дори шофьорите са със униформа.В Бг се качваш(ако позволят),ако стигнеш жив и здрав си късметлия и на всичкото отгоре и ти се налага да им слушаш оплакванията...И затова ли ще си дигат цените?По-добре е дори в градски транспорт...
цитирай
10. анонимен - ще плащаш и ушите ти ще плющят, щом ...
21.09.2007 00:43
ще плащаш и ушите ти ще плющят, щом искаш да се возиш на таксо, нема лабаво! цените ще са като в ЕС, нема мърдане, пич!
цитирай
11. boyoto - анонимен 10
21.09.2007 01:05
Стига с тая изкривена логика бе - цените може да са като в ЕС само когато и заплатите ни са като техните, ясно?
цитирай
12. arnage - Аман!
21.09.2007 01:13
Винаги съм бил против крайните изказвания. Винаги се стремя да търся различни гледни точки. Мисля че отгоре на всичко е излишно и да споменавам какво като цяло е качеството на таксиметровите превози в София. Но софийски бакшиш да си мисли насериозно, че за курс във върхов час от Плиска до Красно село аз ще му дам сума, с която може да се купи еднопосочен билет за автобус до Варна, това няма да стане. Но може да стане друго - да взема бренекето и да питам някои хора дали са убедени какво искат :)
цитирай
13. charlie - Подкрепям
21.09.2007 01:17
категорично!
Освен това искам да добавя още 2 неща.
1. Държа да избират най-преките маршрути, а не да се опитват да хитруват на принципа "ако мине" в случай, че усетят, че клиента не познава района с гнусна цел да спечелят някой друг допълнителен лев от заобиколен маршрут.
2. Искам да престанат да "пускат помпичката" всеки път, когато клиента откъсне поглед от апарата! Никой в никоя друга професия не лъже и краде толкова безочливо и арогантно клиентите си! В рамките на 5 секунди онзи ден сметката ми нарастна с 1.38 лв. Видях как цифрите на апарата се завъртяха като на ротативка, но си замълчах защото ми стана любопитно докъде този долен плъх може да стигне в подлостта си.
цитирай
14. charlie - А да!
21.09.2007 01:21
Сетих се и за номер 3.
3. Искам да ми дават касова бележка като си плащам, а не да ми излизат с плоски номера от сорта "апарата не работи", "нямам хартия". Искам да престанат да цакат фирмите, за които работят като не си пускат апарата въобще и печалбата си остава чисто в джоба им! Аман от дребни тарикатлъци!
цитирай
15. gamina - meimei
21.09.2007 02:06
абсолютно - едно е да дам 2-3 лева до нас, друго е 9.. ми мерси не искам.. ще си ходя пеш. Когато и моята заплата я вдигнат със 140% ще започна пак да използвам такси!
цитирай
16. анонимен - Анонимен11
21.09.2007 06:31
Комисията по конкуренция да сезира прокуратурата. Това договорено увеличаване на цени се нарича "картел" доколкото знам и се преследва от закона.Не знам как е тук,но в САЩ имат много сериозно законодателство срещу това още от преди 100 години.
цитирай
17. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
21.09.2007 07:11
Anonimen 16, не знам как е в,щатите, ама и ние имаме много сериозно законодателство в това отношение...естествено насочено срещу нас, не срещу нарушителите... А такситата в България, не само в София, винаги са били на отвратително ниско ниво, с някои дребни изключения, които, знаете, винаги същесвуват.
Относно номер 10...Като искат европейски цени- нека да предложат европейски стандарт...защото аз съм в Европа и виждам какво значи качество.
цитирай
18. saltriver - :)
21.09.2007 08:31
Със сигурност ако стане няма да използвам услугите им. Имам си кола, но за да спестявам нерви досега съм ги ползвал, но с новите им искания просто прекалиха. И аз искам увеличение на заплатата, но дайте да го караме по полека.
цитирай
19. анонимен - cherrylady
21.09.2007 08:50
Радвам се, че живея в по - малък град и много рядко ми се налага да ползвам услугите на таксиметровите шофьори! Но подкрепям напълно автора. И ма мен ми се е случвало да ми откажат да ме закарат, защото за тях било близо, въпреки че биха ми взели почти двойно, защото да не забравяме първоначалната такса.
Да дават карти за намаление (тук има такива) и след това да се сърдят, че си с такава.
Да казват, че не могат да качат количката , въпреки, че е очевадно , че може.
Един път ми се е случвало да ме вози шофьор, от който лъхаше миризма на алкохол и честно казано ... постреснах се.
Така че каквито и мотиви да изтъкват за вдигането на цените си, трябва да подобрят и обслужването. Аз лично бих плащала повече, ако се чувствам сигурна и спокойна докато се возя. А не да ми се прави на.... и аз не знам какъв , да изпреварва на светофар и да кара градско с 80км/ч
цитирай
20. анонимен - (
21.09.2007 09:10
Що не си купиш колело като си толкова нахакан,пък и не съм те молила да се кордисваш в колата ми и да определяш очите ми като кървясали,корема ,какъв беше..айде стига тарикатлъци..виж го ти!
цитирай
21. monnio - :)
21.09.2007 09:18
не че не съм съгласен с доводите ти, но е добре хората да се замислят за купуват колело, не само притиснати от икономическите щуротии на многобройно еснафско съсловие.
цитирай
22. viovioi - Ако собствениците им намалят наемите няма да се налага
21.09.2007 09:42
Никой ли не се сети да сметне 30 дена х 30 лв = 900 лв за чорбаджията Х 12 м = 10800 лв. Ако има 40 таксита = 432000 лв. За нема нищо. Е така внесъл ги като фирма, поставил ги под режим" Временен внос" или има една друга вратичка в закона знам добре. И като се понакуса и колите станат на 3-4 години, почва да прехвърля лизинга на нещастните шофьори . Без да прехвърля собственноста на МПС, а само с пълномощно и декларация за имуществен интерес. Изпечено е знам. От един приятел адвокат, дето обслужва такава фирма. Платиха му добър хонорар.
цитирай
23. dobrata - Вчера се возих в едно такси
21.09.2007 10:36
Шофьорът беше бесен от това, каза, че половината му колеги ще изхвърчат на улицата, защото работата ще намалее и няма да могат да си изплащат лизинга на колите. Увеличението го правят шефовете на фирмите им, не самите шофьори, те са против.
цитирай
24. анонимен - Могат да правят каквото си искат
21.09.2007 10:44
Ама аз не мога да ви разбера понякога. Таксиметърджиите предлагат някаква услуга и те определят цената й. Никой нищо не може да им каже, независимо дали въпросната цена е много висока за повечето хора и дали обслужването е добро или лошо. Който иска се вози, който не иска не се вози, просто е. Все още живеем в свободна държава. Който иска може да стане такси, ако ви се струва че ще печелят много ;)
цитирай
25. анонимен - Правилно приятелю от№24
21.09.2007 12:40
Пълна демокрация Ако имаш пари ядеш ,ако нямаш-крадеш!
цитирай
26. анонимен - До анонимен 7
21.09.2007 13:37
Лизинг за 1500лв на месец - това да не е последен модел мерцедес? Дачиите и шкодите, които карат, са по 300 лв. на месец. Но нека им броим парите, халал да са им. Темата е за това, че услугата им е на нулево ниво.
цитирай
27. анонимен - нямам думи
21.09.2007 13:54
Много рядко им ползвам услугите но винаги попадам на някакви нахалници,които предлагат пиене на кафе
и други услуги без да си го желала и без да си дала повод за това.
цитирай
28. kostadin - Re:
21.09.2007 14:04
Честна дума ,не мога да схвана срещу действителността ли ритате ?Тя е такава ,каквото сме си я създали!
цитирай
29. анонимен - konompax,
21.09.2007 14:37
те таксиджиите вместо да ти изпълняват 6-те изисквания, по-добре да ти дадат ключовете от колата и да влезнат в багажника, за да не ти пречат по време на карането, а като стигнеш, да излезат от багажника и да платят за курса:))
цитирай
30. konxompax - анонимен,
21.09.2007 15:49
Не е необходимо. Не искам неща, които са невъзможни. Искам просто да се чувствам като нормален човек, който си плаща за услуга и иска тя да бъде качествена. Който не иска, да се вози в таксито и да търпи псувните и поведението на повечето шофьори.
цитирай
31. kostadin - Re:
21.09.2007 16:25
За какво ви е да оскъпявате услугата с добро отношение?
Това е екстра достъпна не за всеки джоб!
Нали така ни учат живеещите при комунизцма-няма безплатен обяд
цитирай
32. haris - 6-те искания са напълно реални и ...
21.09.2007 19:01
6-те искания са напълно реални и осъществими и не знам защо някои хора се възмущават от това.Плащаш си за по- бързо и по- удобно пътуване и очакваш точно това! А това че някои хора нямат елементарна култура или не умеят да общуват си е отделен въпрос. Днес четох в едно списание, че в Шанхай таксиджиите нямат право да се прозяват докато са на работа, защото им е забранено.Освен това "те нямат право да ядат и пушат, докато чакат на стоянката или возят клиент".
цитирай
33. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
21.09.2007 20:10
Какви 1500 евро ви гонят бе??? Че тука в Испания приятел си купи VW Пасат за 24 хиляди евро и плаща по 300 евро на месец...Откъдето и да го погледнеш- 600 лева. Кола предпоследен модел...
цитирай
34. анонимен - Да ама не
01.10.2007 22:23
Много искаш!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: konxompax
Категория: Други
Прочетен: 197481
Постинги: 66
Коментари: 176
Гласове: 652
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол